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Affiche du document Nation of Realtors(R)

Nation of Realtors(R)

Hornstein Jeffrey M. Hornstein

3h20min15

  • Emploi et carrières
  • Youscribe plus
267 pages. Temps de lecture estimé 3h20min.
How is it that in the twentieth century virtually all Americans came to think of themselves as "middle class"? In this cultural history of real estate brokerage, Jeffrey M. Hornstein argues that the rise of the Realtors as dealers in both domestic space and the ideology of home ownership provides tremendous insight into this critical question. At the dawn of the twentieth century, a group of prominent real estate brokers attempted to transform their occupation into a profession. Drawing on traditional notions of the learned professions, they developed a new identity-the professional entrepreneur-and a brand name, "Realtor." The Realtors worked doggedly to make home ownership a central element of what became known as the "American dream." Hornstein analyzes the internal evolution of the occupation, particularly the gender dynamics culminating in the rise of women brokers to predominance after the Second World War. At the same time, he examines the ways organized real estate brokers influenced American housing policy throughout the century.Hornstein draws on trade journals, government documents on housing policy, material from the archives of the National Association of Realtors and local real estate boards, demographic data, and fictional accounts of real estate agents. He chronicles the early efforts of real estate brokers to establish their profession by creating local and national boards, business practices, ethical codes, and educational programs and by working to influence laws from local zoning ordinances to national housing policy. A rich and original work of American history, A Nation of Realtors(R) illuminates class, gender, and business through a look at the development of a profession and its enormously successful effort to make the owner-occupied, single-family home a key element of twentieth-century American identity.
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Affiche du document L'entretien d'embauche

L'entretien d'embauche

Uriel Megnassan

1h30min45

  • Emploi et carrières
  • Livre epub
  • Livre lcp
121 pages. Temps de lecture estimé 1h31min.
Lors d'un entretien d'embauche, vous n'avez que quelques minutes pour convaincre et pour vous démarquer ! Cet ouvrage vous donne des clés pour vous préparer et pour assurer le jour J. Vous découvrirez comment construire un argumentaire adapté à votre interlocuteur et valoriser vos points forts. Le coach Uriel Megnassan a déjà conduit au succès de nombreux candidats.Dans ce guide, il développe sa méthode, inspirée de la boxe, pour vous préparer comme un sportif de haut niveau et faire de vous un battant. Vous y trouverez aussi des astuces pour susciter l'intérêt, négocier votre rémunération ou répondre avec aisance aux questions pièges. Des exemples vivants Des techniques concrètes Des conseils expérimentés Partie 1 - Prendre un super départSession 1 - Vaincre les ennemis invisibles qui limitent vos performances en entretienSession 2 - Connaître les familles de recruteurs qui boxent dans votre catégorie pour adapter votre discoursSession 3 - Les profils de candidats regroupés par points faibles Partie 2 - Préparation au championnat du monde de l’entretien d’embaucheSession 4 - La préparation classique est morteSession 5 - Atteindre l’excellence en entretien d’embauche à une vitesse prodigieuseSession 6 - Le seul moyen pour devenir un génie de l’entretien d’embauche Partie 3 - Techniques de champions du monde de l’entretien d’embaucheSession 7 - Surpasser n’importe quel profil de recruteur en entretienSession 8 - La technique du triple combo pour se présenter de manière marquanteSession 9 - Parler des éléments négatifs sans se tirer une balle dans le piedSession 10 - La question de pouvoir : une seule question pour les maîtriser toutesSession 11 - La redoutable technique de l’Analytics Punch Partie 4 - Négociez (si besoin) et décrochez le poste haut la main !Session 12 - Les fondamentaux pour déterminer votre prochain salaire à l’embaucheSession 13 - Comment négocier 2 000 €, 5 000 €, 10 000 €… en plus sur votre prochain salaire annuel ?Session 14 - Quelques techniques de haut niveau pour réussir votre négociation salariale
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Affiche du document 60 minutes pour aider les seniors à changer d'emploi

60 minutes pour aider les seniors à changer d'emploi

Christian Martin

51min00

  • Emploi et carrières
  • Youscribe plus
  • Livre epub
  • Livre lcp
68 pages. Temps de lecture estimé 51min.
Enfin, l’emploi des seniors n’est plus tabou !Comme Sylvie, devenue naturopathe à 56 ans, ou Franck, qui a fondé une start-up à 57 ans, découvrez qu’il est possible de changer d’emploi quand on est senior.Entre l’évolution démographique et le recul de l’âge du départ à la retraite, en passant par les difficultés de recrutement des entreprises, les seniors n’ont pas dit leur dernier mot.Eux aussi ont le choix de se réorienter pour envisager une fin de carrière qui correspond à de nouvelles envies.À l’appui de son expérience et de nombreux témoignages, l’auteur propose une méthode de transition professionnelle en 5 étapes pour aider les seniors à changer d’emploi.Il n’est jamais trop tard pour réaliser ses rêves professionnels, alors, pourquoi pas vous ? PARTIE 1 - PROBLÉMATIQUE ET DÉMARCHE7 bonnes raisons d’anticiper des transitions professionnellesLes obstacles spécifiques au changement d’emploi des seniorsLes situations professionnelles à risquesSurvol des 5 étapes de la transition professionnelle d’un seniorÉtape 1 : Connais-toi toi-même et cherche tes équipiers, tes ressourcesÉtape 2 : (Re)définis ton rôle, ton projet, ton plan d’actionÉtape 3 : Rencontre les acteurs, recherche les informations, explore ton environnement, prépare-toi !Étape 4 : Expérimente, expérimente, expérimenteÉtape 5 : Décide et lance-toi !Connais-toi toi-même et cherche tes équipiers, tes ressources(Re)définis ton rôle, ton projet, ton premier plan d’actionRencontre les acteurs, recherche les Expérimente, expérimente, expérimenteCompare tes retours d’expérience, évalue, décide et lance-toiPARTIE 2 - TÉMOIGNAGES
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Affiche du document Romancing the Wild

Romancing the Wild

Fletcher Robert Fletcher

3h14min15

  • Emploi et carrières
  • Youscribe plus
259 pages. Temps de lecture estimé 3h14min.
The worldwide development of ecotourism-including adventures such as mountain climbing and whitewater rafting, as well as more pedestrian pursuits such as birdwatching-has been extensively studied, but until now little attention has been paid to why vacationers choose to take part in what are often physically and emotionally strenuous endeavors. Drawing on ethnographic research and his own experiences working as an ecotour guide throughout the United States and Latin America, Robert Fletcher argues that participation in rigorous outdoor activities resonates with the particular cultural values of the white, upper-middle-class Westerners who are the majority of ecotourists. Navigating 13,000-foot mountain peaks or treacherous river rapids demands deferral of gratification, perseverance through suffering, and a willingness to assume risks in pursuit of continuous progress. In this way, characteristics originally cultivated for professional success have been transferred to the leisure realm at a moment when traditional avenues for achievement in the public sphere seem largely exhausted. At the same time, ecotourism provides a temporary escape from the ostensible ills of modern society by offering a transcendent "e;wilderness"e; experience that contrasts with the indoor, sedentary, mental labor characteristically performed by white-collar workers.
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Affiche du document L'égalité femmes/hommes au travail

L'égalité femmes/hommes au travail

Mélanie Duverney Pret

1h00min45

  • Emploi et carrières
  • Youscribe plus
  • Livre epub
  • Livre lcp
81 pages. Temps de lecture estimé 1h1min.
En matière de salaire, de formations, de promotions, les femmes sont toujours moins bien traitées que les hommes !Et près de 50 ans après la première loi relative à l’égalité de rémunération entre les femmes et les hommes, les écarts perdurent.Rédigé sous forme d’abécédaire, ce livre recense les articles de lois qui forment le corpus de l’égalité femmes/hommes en milieu professionnel.Il entend ainsi aider les femmes à mieux connaître leurs droits en leur donnant tous les outils pour mieux les faire appliquer.Les autrices ont aussi comme objectif d’aider les services des ressources humaines à mieux s’approprier les lois pour que les entreprises profitent enfin de toutes les énergies dont elles disposent.Pour que l’égalité femmes/hommes devienne réalité ! Affichage obligatoireAugmentationBilan social et base de données économiques, sociales et environnementales (BDESE)Conflits – ContentieuxDéfendre ses droitsDiscriminationÉgalité salarialeEmbaucheÉlections professionnellesFormationGarantie de rattrapage salarialHarcèlement sexuelIndex de l’égalité entre les femmes et les hommesInspection du travailLabel Égalité professionnelleMansplaining – Manterruption – Effet MatildaMixité des emploisNégocier un accord d’entreprise sur l’égalité professionnelle entre femmes et hommesPlafond de verre – Paroi de verre – Plancher collantQuotaReprésentants du personnelRoudy YvetteSexismeTemps de travail – Temps partielVie personnelle – Vie professionnelleViolences conjugalesWEP’S : women’s empowerment principlesZimmermann Marie-JoAnnexe 1 - Affichage obligatoireAnnexe 2 - Bilan social et base de données économiques, sociales et environnementales (BDESE)Adresses utiles
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Affiche du document Géopolitique du luxe

Géopolitique du luxe

Bruno Lavagna

2h25min30

  • Emploi et carrières
  • Livre epub
  • Livre lcp
194 pages. Temps de lecture estimé 2h25min.
REPÈRES ET CLÉS POUR DÉCRYPTER L'ACTUALITÉ Expression spectaculaire des civilisations, le luxe participe au rayonnement des grandes puissances dans le monde. Tour à tour instru- ment du soft power, outil de la diplomatie et moyen d'influence, le luxe est un acteur incontournable des relations internationales. C'est ce que décrit cet ouvrage d'un point de vue historique, économique et politique : des clichés à la réalité, il nous parle de lieux, de faits et de chiffres pour nous aider à y voir plus clair. Spécialiste du luxe, l'auteur propose 40 fiches documentées pour cerner les enjeux et les défis de ce secteur. L'ensemble est illustré de cartes, de graphiques et de tableaux. « Le luxe : nouveau terrain d'affrontement géopolitique ?» PASCAL BONIFACE INTRODUCTION PARTIE 1 LES 10 PRINCIPAUX ÉCLAIRAGES FICHE 1 PANORAMA MONDIAL : LUXE UNIVERSEL ? FICHE 2 LES NOUVELLES ROUTES DE LA SOIE : LUXE HISTORIQUE FICHE 3 AMÉRIQUES : HÉRITAGE DU LUXE ANDIN ET IBÉRIQUE FICHE 4 LES MÉDICIS : HUMUS DU LUXE « MADE BY ITALIANS » FICHE 5 ROYAUME-UNI : COMMONWEALTH ET LUXE INIMITABLE FICHE 6 FRANCE : UN LUXE INGÉNIEUX ET CONQUÉRANT FICHE 7 MOYEN-ORIENT : NOUVELLE « MECQUE » DU LUXE ? FICHE 8 LA FASCINATION DES INDES : UN LUXE INCROYABLE FICHE 9 L’ANCRAGE AFRICAIN : UN LUXE AUTHENTIQUE ET SINGULIER FICHE 10 L’EMPIRE DU SOLEIL-LEVANT : UN LUXE RAFFINÉ ET MINIMALISTE PARTIE 2 LES 10 PRINCIPAUX ENJEUX FICHE 11 CHANGEMENT CLIMATIQUE : UN LUXE RESPONSABLE FICHE 12 TRANSITION ÉNERGÉTIQUE : UN LUXE ECOFRIENDLY FICHE 13 TRANSITION NUMÉRIQUE : UN LUXE « PHYGITAL » FICHE 14 JEUNESSE AU POUVOIR ET LUXE DISRUPTIF FICHE 15 TRANSITION SANITAIRE : PANDÉMIE ET LUXE SÉCURITAIRE FICHE 16 ÉVOLUTION SOCIÉTALE : LUXE « EGO » OU PARTAGÉ ? FICHE 17 LES CONTREFAÇONS : FLÉAU ENDÉMIQUE DU LUXE FICHE 18 FIN DU MONOPOLE OCCIDENTAL : ÉMERGENCE DE L’ASIE FICHE 19 RÉSEAUX SOCIAUX : UN LUXE D’INFLUENCE FICHE 20 DIVERSITÉ ETHNIQUE : UN LUXE ENGAGÉ PARTIE 3 LES 10 PRINCIPAUX DÉFIS FICHE 21 DÉVELOPPEMENT DURABLE : LUXE PIONNIER FICHE 16 ÉVOLUTION SOCIÉTALE : LUXE « EGO » OU PARTAGÉ ? FICHE 17 LES CONTREFAÇONS : FLÉAU ENDÉMIQUE DU LUXE FICHE 18 FIN DU MONOPOLE OCCIDENTAL : ÉMERGENCE DE L’ASIE FICHE 19 RÉSEAUX SOCIAUX : UN LUXE D’INFLUENCE FICHE 20 DIVERSITÉ ETHNIQUE : UN LUXE ENGAGÉ PARTIE 3 LES 10 PRINCIPAUX DÉFIS FICHE 21 DÉVELOPPEMENT DURABLE : LUXE PIONNIER FICHE 22 GOUVERNANCE ET LUXE : HYBRIDE ET INCLUSIF FICHE 23 DIPLOMATIE ET LUXE : L’AUDACE DU SOFT POWER FICHE 24 INSTITUTIONS INTERNATIONALES : LUXE FÉDÉRATEUR ET SOLIDAIRE FICHE 25 LE RÔLE DES FEMMES : LUXE ÉMANCIPÉ FICHE 26 CULTURE : LUXE PACIFICATEUR ET ASPIRATIONNEL FICHE 27 SPORT : ESPRIT D’ÉQUIPE ET ARÈNE DU LUXE FICHE 28 TRAVEL RETAIL, « 6E CONTINENT » ET ROYAUME DU LUXE FICHE 29 RELIGION : SACRE DU LUXE ET LUXE SACRÉ FICHE 30 ENJEU SPATIAL : COSMOS, IMAGINAIRE DU LUXE PARTIE 4 LES 10 PRINCIPAUX LEVIERS D’ACTION FICHE 31 PHILANTHROPIE : LUXE BIENFAITEUR FICHE 32 FRONTIÈRES ET VOYAGES : LUXE IDENTIFICATEUR FICHE 33 SOUVERAINETÉ : LUXE PATRIOTE FICHE 34 INTELLIGENCE ARTIFICIELLE : LUXE INNOVANT ET ELDORADO ? FICHE 35 GASTRONOMIE : LUXE GOURMET ET « ART DE VIVRE » FICHE 36 LA MUSIQUE : UN LUXE HARMONIEUX FICHE 37 PETITS ÉTATS ET LUXE : DIPLOMATIE FEUTRÉE ET FORTE ATTRACTIVITÉ FICHE 38 ÉDUCATION ET RECHERCHE : LE LUXE DE TRANSMETTRE FICHE 39 ARCHITECTURE : LUXE PATRIMONIAL FICHE 40 ESPACE ET TEMPS : APOLOGIE DU LENT, DU PETIT ET DE L’INTELLIGENT BIBLIOGRAPHIE INDEX TABLE DES ILLUSTRATIONS ET SOURCES
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Affiche du document Devenir badass au travail

Devenir badass au travail

Quillet Lucile

7h57min45

  • Emploi et carrières
  • Livres audio
637 pages. Temps de lecture estimé 7h58min.
DES RÉPONSES CONCRÈTES POUR REPRENDRE LE POUVOIR SUR VOTRE CARRIÈRE.Même quand elles en font deux fois plus au travail, les femmes sont deux fois moins reconnues. Pourquoi ?Nous avons été éduquées à rester sages et à ne pas prendre trop de place, ce qui nous pénalise dans la vie professionnelle. Nous nous mettons une pression immense : nous voulons être parfaites (syndrome de la bonne élève), être appréciées de tous (syndrome de la miss), nous nous responsabilisons à la place des autres (syndrome de la boule de cristal). Et surtout, nous doutons trop souvent de notre légitimité (syndrome de l'impostrice).Être BADASS, c'est tordre le cou à tous ces biais. Ne plus s'excuser ni attendre l'autorisation et la validation d'autrui, mais prendre la place que l'on mérite. Être un peu plus égoïste et un peu plus prétentieuse. Défendre ses intérêts, quitte à ne pas plaire à tout le monde. Assumer son ambition, poser ses limites. Préférer être estimée plutôt qu'aimée. Prendre la lumière, rayonner, négocier, sans honte ni culpabilité, tout en restant authentique.Ce guide d'auto-coaching vous donnera des conseils et des exercices concrets pour déconstruire vos blocages, valoriser votre travail, rebooster votre ego, négocier votre salaire ou vos tarifs, réseauter de façon décomplexée, faire votre auto-promotion et votre storytelling, activer les bons leviers pour obtenir ce que vous voulez... et avoir la carrière que vous méritez vraiment.
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Affiche du document Touristic World-Making and Fan Pilgrimage in Popular Culture Destinations

Touristic World-Making and Fan Pilgrimage in Popular Culture Destinations

1h48min00

  • Emploi et carrières
  • Youscribe plus
  • Livre epub
  • Livre lcp
144 pages. Temps de lecture estimé 1h48min.
Critically examines the emerging field of popular culture tourism and its close connection with fan studies and placemakingThis volume considers world-making as the intersection of the fan pilgrimage experience and the responses of destinations. It critically examines the emerging field of popular culture tourism and its close connection with fan studies and placemaking. The chapters illustrate how different destinations capitalise on expressive cultural practices to attract fan tourists, the processes involved in their tourismification, and the outcomes for both visitors and local communities. The book establishes a common ground for the comprehensive and critical study of popular culture tourism development and fandom. It integrates theory and practice and provides evidence-based recommendations for popular culture destinations. It is a useful resource for researchers in tourism management, fandom, pop culture and media studies, as well as for those working in the tourism industry.Contributors Prologue Chapter 1. Vassilios Ziakas, Christine Lundberg and Maria Lexhagen: Introduction to Popular Culture Destinations: Contexts, Perspectives and Insights Part 1: Fandoms and Popular Culture Tourism Placemaking Chapter 2. Warwick Frost and Jennifer Frost: Commemorating Rock Stars: Exploring Fan Interactions at AC/DC and Chrissie Amphlett Lanes, Melbourne, Australia Chapter 3. Timo Thelen and Sangkyun Kim: The Emergence of Fan Pilgrimage Sites – Unintended and Intended Part 2: Heritage and Pilgrimage Journeys of Fans Chapter 4. Michael Fagence: 'Walking Battlefield Sites': An Experience of Secular Pilgrimage Chapter 5. Tatiana Chekalina, Maria Lexhagen, Christopher Hoffman and Gustav Grönskog: Gloomy or Exciting: Image, Engagement and Violent TV Drama in a Heritage Destination Setting Chapter 6. O. Hugo Benavides: Heritage and Pilgrimage Journeys in Hawaii: Where the Secular and Sacred Intersect Part 3: Digitalisation in Popular Culture Destinations Chapter 7. Lincoln Geraghty: Wish It Were Here: Fan Travel Vlogs as Virtual Spaces of Popular Culture Tourism Chapter 8. Kelly Palmer and Glen Thomas: @Bluey_Locations: The Brisbane Local as Bluey Tourist Chapter 9. Wen (Stella) Tian, Christine Lundberg and Alkmini Gkritzali: Millennials' Responses to Popular Culture-Induced Visual and Verbal Cues: An Eye-Tracking Investigation Part 4: Popular Culture Tourism Spaces and Imaginaries of the World Chapter 10. Nicholas Wise: (Re)Celebrating Baseball’s Rural Nostalgia: Placemaking and Touristification in the Cornfields of Iowa Chapter 11. Rodanthi Tzanelli: Climate Disaster Films and Scholarly-Virtual Pilgrimage to Viable Planetary Futures Epilogue Chapter 12. Vassilios Ziakas, Christine Lundberg and Maria Lexhagen: Conclusions for Popular Culture Tourism Research: Progress and Problematics Index
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Affiche du document Votre bilan de compétences

Votre bilan de compétences

Cécile Debray

1h29min15

  • Emploi et carrières
  • Livre epub
  • Livre lcp
119 pages. Temps de lecture estimé 1h29min.
Vous envisagez une évolution professionnelle, mais vous ne savez pas encore bien quelle forme lui donner ? Ce guide de référence est fait pour vous ! Il vous propose un parcours complet pour faire vous-même votre bilan de compétences, quelle que soit votre expérience. Parce que le bilan accompagne chaque étape de la vie professionnelle, ce livre s’adresse à tous ceux, encore étudiants, jeunes professionnels ou professionnels confirmés, qui s’interrogent sur leurs choix ou qui pensent à une éventuelle reconversion. Conçu par des expertes, il aborde les trois champs du savoir, du savoir-faire et du savoir-être. Reposant sur une double démarche de psychologue et de consultante, il constitue un outil unique, pertinent et efficace. L’ensemble est nourri d’exemples, d’exercices et de conseils pour passer à l’action !    Autodiagnostic Conseils d’experts Exercices   CÉCILE DEBRAY, dirigeante d’Amaé Conseil, cabinet en Ressources Humaines, est conceptrice d’une méthode d’évaluation des compétences. Elle intervient auprès d’entreprises et de collectivités locales.   SARAH FAMERY, fondatrice du Cabinet Évolution Conseil spécialisé en évolution personnelle et professionnelle, est psychothérapeute et auteure de plusieurs ouvrages. Introduction Préambule Partie I – Quelles sont vos compétences ? Chapitre 1 – Analysez votre trajectoire professionnelle Chapitre 2 – Identifiez vos connaissances et vos savoir-faire Chapitre 3 – Que dire de votre personnalité ?   Partie II – De quoi avez-vous envie ? Chapitre 4 – Quels sont vos « désirs » ? Chapitre 5 – Qu’est-ce qui vous motive ? Chapitre 6 – Qu’est-ce qui est fondamental pour vous aujourd’hui ?   Partie III – Identifiez vos axes d’évolution ou élaborez votre projet Chapitre 7 – Partir de vos motivations ou de vos compétences ? Chapitre 8 – Construisez votre projet professionnel quand tout est flou Quelle est votre « identité » professionnelle ? Chapitre 9 – Et maintenant réussir
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Affiche du document Crafting the Sale

Crafting the Sale

Michael Tuso

1h06min00

  • Emploi et carrières
  • Youscribe plus
  • Livre epub
  • Livre lcp
88 pages. Temps de lecture estimé 1h06min.
Join Michael Tuso as he guides sellers out of the antiquated world of “one size fits all” pitching and into a world that empowers buyers and sellers alike through problem-solving and system building. If you find the traditional methods of hard selling and forceful tactics to be outdated and exhausting, then Crafting the Sale is the refreshing people-focused approach you need. Learn how to solve buyer problems, increase your sales numbers, and create impeccable sales and buying experiences. Buyers don’t have to work with you; they choose to work with you—and Crafting the Sale shows you exactly how to get those buyers to engage, act, and convert. In this modern approach to selling, Tuso tosses aside canned sales pitches and instead shows how true success in sales stems from understanding others and problem-solving. Throughout, Tuso takes on old-school methodologies and shows how to equip sales teams with newer, more refined approaches to their craft, demonstrating how to: create space for the buyer, unlock the power of emotional connection, ask thoughtful questions that build trust, put the buyers’ needs first instead of the product, save floundering customer relationships, craft messages that buyers actually want to read, prevent buyers from ghosting you, build the right habits to help you sell more sustainably, remain top of mind even when the buyer is not in the market, deploy the most up-to-date sales tactics to increase revenue, and much more. Crafting the Sale is the ultimate tool for anyone new to sales or looking to level-up their skills, improve their outcomes, and create lasting connections with customers. Salespeople can be successful by adapting to the changing dynamic between buyer and seller and providing experiences that benefit both sides. All it takes is genuine conversation, a problem-solving attitude, and a commitment to learning. 
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Affiche du document Resumes For Dummies

Resumes For Dummies

Laura Decarlo

4h51min00

  • Emploi et carrières
  • Youscribe plus
  • Livre epub
  • Livre lcp
388 pages. Temps de lecture estimé 4h51min.
Polish up that old resume—and land your dream job We've all been there: it's time to apply for a job or internship and you have to create or revise your resume. Many questions pop in your head. What do employers want? What skills should I highlight? How do I format this? How do I get noticed? But resume writing doesn't have to be a daunting task. The latest edition of Resumes For Dummies answers all of these questions and more—whether you're a resume rookie, looking for new tips, or want to create that eye-catching winning resume. In this trusted guide, Laura DeCarlo decodes the modern culture of resume writing and offers you insider tips on all the best practices that’ll make your skills shine and your resume pop. Let's start writing! Write effective resumes that will stand out in a crowd           Understand Applicant Tracking Systems and how to adapt your resume Keep your resume up with the current culture Position a layoff or other career change and challenge with a positive spin Leverage tips and tricks that give your resume visual power In order to put your best foot forward and stand out in a pile of papers, it’s important to have an excellent and effective resume—and now you can. Introduction 1 About This Book 1 Foolish Assumptions 2 Icons Used in This Book 2 Beyond the Book 3 Where to Go from Here 3 Part 1: Getting Started with Resumes 5 Chapter 1: Getting a Job in the Digital Age 7 Resumes Are Here to Stay 8 Keeping Up with Resume Times 8 Targeted resume rules 9 Unfit resumes are zapped 10 Tried-and-true techniques remain 11 Technologies Facilitate Job Searching 12 Social networking scoops jobs 13 Mobile’s on the move 13 Quick-change process customizes content 14 Bios gain new importance as profiles 14 YourName.com becomes vital 14 Chapter 2: Enlisting Social Media 15 The Sweeping Reach of Social Networking 16 Eyeing the Big Three of Social Networking Job Searches 17 LinkedIn focuses on professionals 17 Facebook hands adults important search tools 19 Twitter opens quick, slick paths to employers 20 Making Sure Online Profiles Capture Your Best Side 23 Let’s hear it for profiles! 23 Not all profiles should be cheered 24 Great tips for great profiles 25 Writing Your Social Profile 26 Summary section 26 Specialties section 28 Experience section 29 Fine-tuning your profile 31 Putting Your Best Face Forward 32 Chapter 3: Going Mobile 35 Earning New Rewards with Mobile Search 36 Knowing When and Where to Stick to Home Computer Searches 37 Powering a Mobile Search 37 Choose job search apps wisely 37 Watch type size and font 38 Empower RSS to send job news 38 Stay in the running with a rehearsed salary strategy 39 Choose your work site with GPS 40 Score with proven keywords 40 Avoiding Mobile Job Search Mistakes 41 Thinking technology overcomes poor resume quality 41 Going on too long when going mobile 41 Looking naive in following up 41 Chapter 4: Leveraging Familiar Search Tools 43 Plain-Text Resumes Are Still on the Scene 44 Creating an ATS-Friendly Resume 47 E-Forms: Fill in the Blankety-Blanks 51 Online Screening Guards the Employment Door 52 Sample components of online screening 53 Pros and cons of online screening 54 Can your resume be turned away? 55 Blogs Give a Global Brand 55 RSS Delivers Job Alerts on Your Time 56 Resume Blasting: A Really Bad Idea 57 Privacy and identity theft problems 57 Overexposure to recruiters 58 Going directly makes all the difference 59 Making recruiters work for you 59 Chapter 5: Checking Your Online Image 61 Your Online Life Is an Open Book 62 A look at the dark side 62 A look at the bright side 63 Cleaning Up Your Act 63 Restoring Your Online Reputation 64 Keeping Watch on Your Online Reputation 66 Staying out of trouble online 66 Looking like a champ online 69 Look Who’s Talking about You 71 Part 2: Pulling Together a Winning Resume 73 Chapter 6: Selecting the Best Resume Format 75 Resume Formats Make a Difference 76 Reverse-Chronological Format 77 Understanding the RC format’s strengths and weaknesses 77 Deciding whether you should use the RC format 79 Creating a reverse-chronological resume 80 Chrono-Functional Format 81 Understanding the CF format’s strengths and weaknesses 83 Deciding whether you should use the CF format 83 Creating a chrono-functional resume 84 Hybrid Format 84 Understanding the hybrid format’s strengths and weaknesses 85 Deciding whether you should use the hybrid format 86 Creating a hybrid resume 86 Other Resume Presentations 89 Resume letters 89 Portfolios 90 Chapter 7: Understanding the Parts of a Resume 93 Breaking Down the Parts of Your Resume 94 Leading with Contact Information 95 Placing Your Job Target in the Objective Header 96 Grabbing the Reader with the Summary Section 97 Maximizing the summary section 98 Selling yourself in your summary 99 Matching the Job Target with Key Skills 100 Hard skills 100 Soft skills 101 The Proof Is in the Experience 101 Defining the parts of your experience 102 Playing up target expertise 102 When competencies come into play 104 Education Makes the Grade 105 Detailing your degree 105 Featuring your certifications 107 Listing your licenses 108 Gaining Extra Points 108 Activities 108 Organizations and affiliations 109 Honors and awards 109 Endorsements 110 Shaping Your Content on Application Forms 111 Notable Content to Leave Off Your Resume 112 Avoid addressing the salary question 112 Hold off on providing your references 113 Chapter 8: Making the Details Shine 115 Getting Started by Gathering Data 116 Compiling the Content for the Basis of Your Resume 117 Starting with your employment history and responsibilities lists 117 Going down the rabbit hole to identify challenges 119 Showing how action and results overcame challenges 121 Taking the Next Steps 123 Considering other accomplishments 123 Brainstorming your way to success 124 Your Core Resume: Turning Your Data into Dynamite 126 Assembling the bones of the resume 127 Tackling your most recent professional or job-related experience 128 Focusing on older positions 129 Playing up other experience 130 Building your brand in the summary section 130 Polishing Your Core Resume to Hand Out in Person 131 Chapter 9: Using the OnTarget Approach 133 Is Targeting Your Resume Really Necessary? 133 Why One-Size-Fits-All Never Works 134 First-line human resume screening 135 First-line computerized resume screening 135 Final destination with decision-maker 136 Taking a Custom Approach 137 Drawing words from job descriptions 139 Using crossover language to be OnTarget 139 Part 3: Resume Strategies to Wow Them 143 Chapter 10: Working Wonders with Wow Words 145 Bringing Good News with Wow Words 146 Wow words for administration and management 146 Wow words for communications and creativity 147 Wow words for sales and persuasion 148 Wow words for technical ability 149 Wow words for office support 149 Wow words for teaching 150 Wow words for research and analysis 151 Wow words for helping and caregiving 152 Wow words for financial management 153 Wow words for many skills 153 Helping Recruiters Find You 154 Keywords for administration and management 156 Keywords for banking 156 Keywords for customer service 156 Keywords for information technology 157 Keywords for manufacturing 157 Keywords for human resources 158 Finding Keywords 158 Using Keywords 160 Getting a Grip on Grammar 161 Focusing on Spelling 162 Chapter 11: Refining Your Design 165 Leaving Space 166 Measure your margins 166 Balance blank space 167 Employing Basic Design Elements for a Readable Resume 168 Come on, break it up! Avoid blocky text 169 Group content under a job description 169 Draw attention with text boxes, charts, and graphs 170 Create eye-catching headers 172 Have fun with fonts and font styles 173 Consistency, consistency, consistency 174 A few more tips on appearance 174 Tips for Printed Resumes 175 Chapter 12: Opting for a Creative Resume 177 Understanding Why Creative Resumes Are Game Changers 177 Defining creative resumes 178 The yes and no of creative resumes 179 Using Design Strategies That Pop 180 Lines and shading 181 Text boxes 181 Charts and graphs 182 Monograms and logos 184 Graphics and icons 185 Chapter 13: Dealing with a Major Life Change 187 Scoring Big with Your First Gig 188 Promoting your strengths 188 Recognizing your rookie soft spots 188 Demonstrating how recent graduates add value 189 Avoiding gaffes common to new graduates 193 Moving Beyond “Too Old” to “In Demand” 195 Selling your strengths as a seasoned worker 195 Busting myths about seasoned workers 196 Tips for the seasoned worker 197 Taking a lower-level job 199 Watching out for gaffes common to seasoned workers 201 Moving from Military Work to Civilian Employment 202 Highlighting your military strengths 202 Identifying potential strikes against you 202 Tips for transitioners 203 Getting the message about milspeak 204 Chapter 14: Overcoming Career Roadblocks 209 Navigating Job Gaps 209 Viewing a gap as a good thing 210 Minding the gap 211 Returning to the Workforce after Being a Caregiver 213 Seeking a Job When You Have a Disability 215 Deciding whether to disclose a disability 216 Explaining gaps in work history 216 When substance abuse is the problem 216 Seeking a Job When You’re an Ex-Offender 217 Negative info kills your chances 217 Avoid the chronological format 217 Present prison experience in nonprison terms 218 Get help with job search moves 218 Addressing Experience Dilemmas 218 Too much experience in one job 218 Too little experience 220 Addressing Situations Not in Your Control 220 Several layoffs 220 Mergers and acquisitions 220 Handling Red-Flag Circumstances 221 Demotion 222 Job-hopping 225 Concurrent positions 226 Self-employed or family-employed 226 Part 4: Bringing It All Together With Sample Resumes 229 Chapter 15: OnTarget Resumes by Industry and Career Field 231 Chapter 16: OnTarget Resumes by Experience and Age 271 Chapter 17: OnTarget Resumes for Special Circumstances 307 Chapter 18: Award-Winning Creative Marketing Resumes 351 Part 5: The Part of Tens 395 Chapter 19: Ten Ways to Improve Your Resume 397 Match Your Resume to the Job 397 Use Bulleted Style for Easy Reading 398 Discover Art of Lost Articles 398 Sell, Don’t Tell 398 Show Off Your Assets 399 Make Sure Your Words Play Well Together 399 Reach Out with Strength 399 Trash a Wimpy Objective 399 Deliver the Right Document 400 Erase the Leave-Outs 400 Chapter 20: Ten Ways to Increase the Odds of Landing a Job 403 Send Your Resume in the Right Tech Form 403 Don’t Chase Every Job 405 Hit the Bull’s-Eye with Your Resume 405 Move Fast, Follow Guidelines 406 Neutralize Chilling Information 406 Go Directly to the Hiring Manager 407 Find an Inside Advocate 408 Keep on Keepin’ On 409 Find It on Company Websites 409 Use Job Boards with Caution 410 Chapter 21: Ten Tips for Choosing Professional Resume Help 413 Choose a Resume Writing Service, Not a Clerical Service 414 Zero in on Certified Professionals 414 Request a Free Initial Consultation 416 Evaluate the Writer’s Resume Samples 416 Ask for References 417 Watch Out for an Overuse of Forms 417 Identify Generalists and Specialists 417 Look for a Fair Price 418 Take Aim 419 Know That a Cheap Resume Is No Bargain 419 Chapter 22: Your Ten-Point Resume Checklist 421 Qualifications 421 Image and Focus 421 Format and Style 422 Accomplishments and Skills 423 Language and Expressions 423 Content and Omissions 423 Length and Common Sense 423 Social Media and Other New Things 424 Sticky Points and Sugarcoating 424 Proofreading and More Proofreading 424 Appendix: Directory of Resume Writers 425 Index 431
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Affiche du document Creative Courage

Creative Courage

Welby Altidor

2h44min15

  • Emploi et carrières
  • Youscribe plus
219 pages. Temps de lecture estimé 2h44min.
Achieve more, do more, create more with the power of creative courage Creative Courage challenges you to step outside of your comfort zone and truly make an impact. Set aside the same old routine and break the status quo—because you can only rise to new heights if you first smash the ceiling. Written by the former Executive Creative Director of Creations at Cirque du Soleil, this book shows you how to step up your game, flex your creativity, and make big things happen. Whether you work independently or as part of a team, whether you're self-employed or part of an organization, and even if you think creativity isn't a part of the work that you do—this book gives you the perspective, courage, and kick start you need to think differently about the things you do every day. Creative courage is more than a strategy, it's a way of life. It opens your mind—and the minds of those around you—to new approaches, new ideas, and new schools of thought that can revolutionize the way you work. This book invites you to experience the freedom and power at the intersection of courage and creativity so you can finally: Foster a more collaborative culture Bring depth and meaning to every project Turn challenge into opportunity Create work that matters The value of creative thinking extends far beyond the arts, but the work it allows you to produce has the power to touch like great art can. You gain the ability to make a more profound impact, and you inspire and motivate others to do the same; you become a catalyst for bigger, better things, driven by the enormous potential of the free-thinking mind. Creative Courage helps you break out of the box and start making things happen today. Acknowledgments xiii Foreword xv Preface xix Introduction xxi Chapter 1 The Central Problem Affecting Work: The War on Imagination, and How I Lost My Creative Courage 1 Chapter 2 Care First: Respect is Not the First Step When Disengagement is the Status Quo 37 Chapter 3 Secure Safety: No Safety, No Trust 57 Chapter 4 Foster Trust: The Natural State of Silos 71 Chapter 5 Play with Danger: When the Stakes are So High That We Just Want to Play It Safe 87 Chapter 6 Dream: Spreadsheets Don’t Dream Yet 107 Chapter 7 Discover Breakthroughs: The Neglected Area of Human Emotions and the Edge of the Future 123 Chapter 8 Grow: What If It’s Not about the Logo? 145 Chapter 9 Start to Dance: When is It Too Late? 163 Conclusion: 50 Percent More 169 Notes 173 Index 179
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