Rechercher
Annuler
Accueil
MENU
Accueil
Musique
Précédent
Webradios
Actualités
Youscribe Partitions
Distributeurs
Suivant
Cinéma
Précédent
Actualités
Catalogue
Chacun son court
Cin'Éthique
Le saviez-vous ?
Quiz
Séance de minuit
Collections
Suivant
Savoirs
Précédent
Actualités
Catalogue
Assimil
digiSchool
Canal U
Lumni
MyCOW
Editeurs
Suivant
Livres
Précédent
Actualités
Catalogue
Bibliodyssée
Izneo
Prêt numérique en bibliothèque (PNB)
YouScribe
Editeurs
Suivant
Presse
Précédent
Actualités
PressEnBib
Presse magazine
Presse quotidienne
Presse régionale
Editeurs
Suivant
Jeux
Précédent
Actualité Jeunesse
Catalogue
Suivant
Rechercher
Enfant
Connexion
Bienvenue
Connexion
Besoin d'aide ?
Médiathèque départementale de l'Allier
Médiathèque digitale
Accueil
Musique
Webradios
Actualités
Youscribe Partitions
Distributeurs
Cinéma
Actualités
Catalogue
Chacun son court
Cin'Éthique
Le saviez-vous ?
Quiz
Séance de minuit
Collections
Savoirs
Actualités
Catalogue
Assimil
digiSchool
Canal U
Lumni
MyCOW
Editeurs
Livres
Actualités
Catalogue
Bibliodyssée
Izneo
Prêt numérique en bibliothèque (PNB)
YouScribe
Editeurs
Presse
Actualités
PressEnBib
Presse magazine
Presse quotidienne
Presse régionale
Editeurs
Jeux
Actualité Jeunesse
Catalogue
Enfant
Besoin d'aide ?
Maryann Erigha
Maryann Erigha
A consulter en ligne
Hollywood Jim Crow
Maryann Erigha
1h33min00
Photographie
Youscribe plus
124 pages. Temps de lecture estimé 1h33min.
The story of racial hierarchy in the American film industry The #OscarsSoWhite campaign, and the content of the leaked Sony emails which revealed, among many other things, that a powerful Hollywood insider didn’t believe that Denzel Washington could “open” a western genre film, provide glaring evidence that the opportunities for people of color in Hollywood are limited. In The Hollywood Jim Crow, Maryann Erigha tells the story of inequality, looking at the practices and biases that limit the production and circulation of movies directed by racial minorities. She examines over 1,300 contemporary films, specifically focusing on directors, to show the key elements at work in maintaining “the Hollywood Jim Crow.” Unlike the Jim Crow era where ideas about innate racial inferiority and superiority were the grounds for segregation, Hollywood’s version tries to use economic and cultural explanations to justify the underrepresentation and stigmatization of Black filmmakers. Erigha exposes the key elements at work in maintaining Hollywood’s racial hierarchy, namely the relationship between genre and race, the ghettoization of Black directors to black films, and how Blackness is perceived by the Hollywood producers and studios who decide what gets made and who gets to make it. Erigha questions the notion that increased representation of African Americans behind the camera is the sole answer to the racial inequality gap. Instead, she suggests focusing on the obstacles to integration for African American film directors. Hollywood movies have an expansive reach and exert tremendous power in the national and global production, distribution, and exhibition of popular culture. The Hollywood Jim Crow fully dissects the racial inequality embedded in this industry, looking at alternative ways for African Americans to find success in Hollywood and suggesting how they can band together to forge their own career paths.
Accès libre
x
...
x Cacher la playlist
Commandes
>
x
Aucune piste en cours de lecture
--|--
--|--
Activer/Désactiver le son
Lecture/Pause
...
×
...
×
×
Retour
Bande-annonce
×
Accessibilité
×
Fermer
Fond d'écran
Normal
Fond noir / texte blanc
Fond bleu / texte blanc
Taille du texte
Normal
Moyen
Grand
Adapter la police de caractères aux personnes dyslexiques