Rechercher
Annuler
Accueil
MENU
Accueil
Musique
Précédent
Webradios
Actualités
Youscribe Partitions
Distributeurs
Suivant
Cinéma
Précédent
Actualités
Catalogue
Chacun son court
Cin'Éthique
Le saviez-vous ?
Quiz
Séance de minuit
Collections
Suivant
Savoirs
Précédent
Actualités
Catalogue
Assimil
digiSchool
Canal U
Lumni
MyCOW
Editeurs
Suivant
Livres
Précédent
Actualités
Catalogue
Bibliodyssée
Izneo
Prêt numérique en bibliothèque (PNB)
YouScribe
Editeurs
Suivant
Presse
Précédent
Actualités
PressEnBib
Presse magazine
Presse quotidienne
Presse régionale
Editeurs
Suivant
Jeux
Précédent
Actualité Jeunesse
Catalogue
Suivant
Rechercher
Enfant
Connexion
Bienvenue
Connexion
Besoin d'aide ?
Médiathèque départementale de l'Allier
Médiathèque digitale
Accueil
Musique
Webradios
Actualités
Youscribe Partitions
Distributeurs
Cinéma
Actualités
Catalogue
Chacun son court
Cin'Éthique
Le saviez-vous ?
Quiz
Séance de minuit
Collections
Savoirs
Actualités
Catalogue
Assimil
digiSchool
Canal U
Lumni
MyCOW
Editeurs
Livres
Actualités
Catalogue
Bibliodyssée
Izneo
Prêt numérique en bibliothèque (PNB)
YouScribe
Editeurs
Presse
Actualités
PressEnBib
Presse magazine
Presse quotidienne
Presse régionale
Editeurs
Jeux
Actualité Jeunesse
Catalogue
Enfant
Besoin d'aide ?
Chris Grosvenor
Chris Grosvenor
A consulter en ligne
Cinema on the Front Line
Chris Grosvenor
2h03min00
Histoire
Youscribe plus
164 pages. Temps de lecture estimé 2h03min.
Winner of the Theatre Library Association’s 2021 Richard Wall Memorial Award for an exemplary work in the field of recorded performance. Cinema on the Front Line offers the first comprehensive history and analysis of how the medium of cinema intersected with the lives of British soldiers during the First World War. Documenting the wartime use of cinema, from domestic recruitment drives to makeshift theatrical venues established on the front line, and then in convalescent hospitals and camps, this book provides evidence of the previously unacknowledged importance of the medium as recreational support and entertainment for soldiers living through the trauma of conflict. Presenting the fruits of his archival research, the author makes extensive use of war diaries and other military records to foreground the voices and perspectives of British soldiers themselves. Including discussion of over 70 films, this book will interest specialists in British film history, propaganda film, exhibition and audience studies, as well as historians and students of the First World War, propaganda and the military. DOI: https://doi.org/10.47788/LAML7430List of Illustrations Acknowledgements Introduction Chapter 1: Cinema, Recruitment Campaigns and the Outbreak of War Chapter 2: The BEF and Film Exhibition on the Western Front Chapter 3: Soldier Cinema Audiences on the Front Line Chapter 4: A War of Representation: Soldiers and Topical Films Chapter 5: The Cinema, Recovery and Rehabilitation Afterword Appendix Bibliography Index
Accès libre
x
...
x Cacher la playlist
Commandes
>
x
Aucune piste en cours de lecture
--|--
--|--
Activer/Désactiver le son
Lecture/Pause
...
×
...
×
×
Retour
Bande-annonce
×
Accessibilité
×
Fermer
Fond d'écran
Normal
Fond noir / texte blanc
Fond bleu / texte blanc
Taille du texte
Normal
Moyen
Grand
Adapter la police de caractères aux personnes dyslexiques