Rechercher
Annuler
Accueil
MENU
Accueil
Musique
Précédent
Webradios
Actualités
Youscribe Partitions
Distributeurs
Suivant
Cinéma
Précédent
Actualités
Catalogue
Chacun son court
Cin'Éthique
Le saviez-vous ?
Quiz
Séance de minuit
Collections
Suivant
Savoirs
Précédent
Actualités
Catalogue
Assimil
digiSchool
Canal U
Lumni
MyCOW
Editeurs
Suivant
Livres
Précédent
Actualités
Catalogue
Bibliodyssée
Izneo
Prêt numérique en bibliothèque (PNB)
YouScribe
Editeurs
Suivant
Presse
Précédent
Actualités
PressEnBib
Presse magazine
Presse quotidienne
Presse régionale
Editeurs
Suivant
Jeux
Précédent
Actualité Jeunesse
Catalogue
Suivant
Rechercher
Enfant
Connexion
Bienvenue
Connexion
Besoin d'aide ?
Médiathèque départementale de l'Allier
Médiathèque digitale
Accueil
Musique
Webradios
Actualités
Youscribe Partitions
Distributeurs
Cinéma
Actualités
Catalogue
Chacun son court
Cin'Éthique
Le saviez-vous ?
Quiz
Séance de minuit
Collections
Savoirs
Actualités
Catalogue
Assimil
digiSchool
Canal U
Lumni
MyCOW
Editeurs
Livres
Actualités
Catalogue
Bibliodyssée
Izneo
Prêt numérique en bibliothèque (PNB)
YouScribe
Editeurs
Presse
Actualités
PressEnBib
Presse magazine
Presse quotidienne
Presse régionale
Editeurs
Jeux
Actualité Jeunesse
Catalogue
Enfant
Besoin d'aide ?
Natasha Gasparian
Natasha Gasparian
A consulter en ligne
Commitment in the Artistic Practice of Aref el-Rayess
Natasha Gasparian
41min15
Divers
Youscribe plus
55 pages. Temps de lecture estimé 41min.
In April 1968, ten months after the Arab defeat of the 1967 June War, Aref El-Rayess’s Dimaʾ wa Hurriyya (Blood and Freedom) opened to the public in the exhibition hall of the L’Orient newspaper headquarters in Beirut, Lebanon. The 5th of June, or, The Changing of Horses, a realist mural painting on canvas, was the exhibition’s centerpiece. With this artwork, El-Rayess declared his commitment to national liberation and socialist revolution. The Changing of Horses was presented and received as an allegory of political commitment, but the slips, silences, and repetitions in the public reception point to its excessive, disturbing, and fundamentally uncanny character. In Commitment in the Artistic Practice of Aref El-Rayess, the first comprehensive study of the work, Natasha Gasparian weaves together a social art history from the artist’s writings, exhibition reviews, guestbook comments, personal correspondences and testimonies, as well as social, political, and aesthetic shifts, particularly as they related to the debates on commitment (iltizam) in the aftermath of the June 1967 war. By attempting to reconstruct this history of the artwork and tracing the caesuras in the discourse around it, Gasparian exposes the social antagonism that is repressed and obfuscated in the idealized narrative sustained by El-Rayess and his audiences. She argues that the oversight in the reception—the critics’ and audiences’ inability to see—attests to the delay in grasping the work historically and signals its avant-gardism.List of Figures; Acknowledgments; Introduction; 1. The Exhibition; 2. The Artist; 3. The Reception; Conclusion; Notes; Bibliography.
Accès libre
x
...
x Cacher la playlist
Commandes
>
x
Aucune piste en cours de lecture
--|--
--|--
Activer/Désactiver le son
Lecture/Pause
...
×
...
×
×
Retour
Bande-annonce
×
Accessibilité
×
Fermer
Fond d'écran
Normal
Fond noir / texte blanc
Fond bleu / texte blanc
Taille du texte
Normal
Moyen
Grand
Adapter la police de caractères aux personnes dyslexiques